Acquisition Analyst Residentieel Vastgoed (m/v)

Uitdagende baan bij snel groeiende internationale organisatie – Amsterdam

Voor onze opdrachtgever CANLiving uit Canada, een internationaal opererende vastgoedbelegger in residentieel onroerend goed in Nederland, zijn wij ter versterking van het team op zoek naar een Acquisition Analyst, die o.a. de acquisities voor de eigen portefeuille in Nederland en Europa voorbereid en begeleid.

Een mooie en uitdagende rol voor iemand met enkele tot meerdere jaren ervaring in een soortgelijke rol en daar veel plezier en voldoening uit haalt. De sterk groeiende organisatie biedt volop de mogelijkheden om verder door te kunnen blijven ontwikkelen. Het betreft een veelzijdige rol met veel interne en externe contacten en door de sterke groei bestaat de gelegenheid om op termijn door te groeien binnen de organisatie.

De organisatie
Deze belegger heeft een sterke langetermijnstrategie, gericht op een duurzame relatie met zowel huurders als investeerders. Ze zijn enkele jaren geleden in de Nederlandse markt gestapt met de intentie om dat de komende decennia te blijven. De portefeuille maakt momenteel een sterke groei door en kenmerkt zich door hoogwaardige wooncomplexen en appartementsgebouwen door het gehele land. Momenteel werken er ca 25 tot 30 mensen. De cultuur kenmerkt zich door ondernemerschap (start up fase) en de overtuiging dat de mensen binnen de organisatie het echte verschil maken. De Acquisition Analyst zal rapporteren aan de CEO Europa en werkt daarmee veel samen met internationale collega’s.

 De functie
De Acquisitions Analyst is verantwoordelijk voor het opstellen van financiële modellen, het coördineren en beheren van het due diligence-proces en het voorbereiden van investeringsvoorstellen op mogelijke overnames en disposities in heel Nederland en Europa.

 

Takenpakket

  • Voorbereiden van NOI-analyse, IRR-analyse en REIT-opbrengstanalyse voor potentiële acquisities en disposities
  • Bouwen van financiële modellen en gevoeligheidsanalyse voor mogelijke acquisities en disposities
  • Voorbereid van letter of intents op basis van bestaande werkwijzen
  • Zorgdragen voor de juistheid van de “Deal Sheet”
  • (Des)Investeringsvoorstellen voorbereiden voor vergaderingen van het Investment Committee
  • Voorbereiden van rapporten en presentaties verzoek van de Director of Acquisitions
  • Informatiememorandums van makelaars of leveranciers verkrijgen en beoordelen
  • Zijn van de lokale centrale informatiebron door acquisitiedetails en due diligence-
  • Coördineren van site-visits
  • Documenten en databeheer
  • Download en upload van dataroomdocumentatie voor acquisities / disposities
  • Plannen en notuleren voor vergaderingen van het due diligence-team en pre-closing vergaderingen
  • Met directeuren en verschillende afdelingen sturen op operationele capex-vereisten
  • Onderhouden contacten met derde partijen over bijvoorbeeld bouwtechnische en brand technische beoordelingen
  • Monitoren van het due diligence-proces en escaleren van onopgeloste problemen naar de Director of Acquisitions

Profiel

  • Minimaal Bachelor in Finance of aanverwant vakgebied
  • Minimaal 2-3 jaar ervaring bij het uitvoeren van acquisities / transactie-analyse in onroerend goed of een gerelateerd veld
  • Bekwaam in het bouwen van financiële modellen, met aandacht voor detail en nauwkeurigheid
  • Sterke financiële analytische vaardigheden
  • Uitstekende vaardigheden met MS Office is essentieel, SAP kennis is een pre
  • Goed kunnen plannen en organiseren, structureren en prioriteren
  • Kunnen omgaan continu veranderende omstandigheden gezien de fase van groei waarin de organisatie zich bevindt
  • Samenwerken is je eerste natuur, maar je bent ook goed in staat om zelfstandig te werken en zelf startend te zijn
  • Sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden in zowel Nederlands als Engels

Geboden wordt

  • Een salaris passend bij je kennis en ervaring
  • Een prettige werkplek in Amsterdam (goed bereikbaar met OV)
  • Werken bij een werkgever die echt gelooft dat mensen de bepalende factor zijn
  • Leuke en zeer tevreden collega’s
  • Internationale aspecten aan de functie
  • Veel leer en ontwikkelmogelijkheden
  • Veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid
  • Meehelpen bouwen aan een nieuwe organisatie

Informatie
Voor meer informatie omtrent deze vacature kan je contact opnemen met Ninon van PropertyPeople via ninon@propertypople.nl dan wel 020-7870775. Reacties worden uiteraard vertrouwelijk behandeld.